zondag 20 mei 2012

Naar het park en...

ZWEMMEN MAAR!!!

Zaterdagavond 19 mei: Pongo gaat weer mee naar het Horsterpark. Het is plakkerig warm en ik gun de honden daarom wat verkoeling in het water. Werpstok met balletjes mee en gaan met die banaan! Imre weet niet van ophouden. Ze ligt al in het water als ik pas halverwege het veld ben. 
Pongo gaat het water in


Pongo gaat achter de honden aan het water in en vindt het totaal niet eng. Hij heeft al eerder kennis gemaakt met water van Rhederlaag maar toen was het nog koud en die plas is een heel stuk groter dan het 'vijvertje' op het Horsterpark.

nog een beetje voorzichtig







Nog een beetje voorzichtig loopt Pongo langs de kant van het water. 
Hij ziet zijn moeder een stuk verderop naar het balletje zwemmen maar durft dat nog niet aan.






Na een paar minuutjes vond hij het de normaalste zaak van de wereld dat zijn voetjes nat werden en durfde al verder het water in te gaan. 



Guusje en Imre rennen het water in en Pongo rent er achteraan.... Hij springt met grote sprongen achter zijn moeder en Guusje aan maar schrikt als het water zijn lijfje dreigt te omsluiten. 


op het veld kijken naar zijn apporterende moeder
een prachtig hondje!


Pongo zwemt!
Vandaag, zondag 20 mei: het is opnieuw plakkerig warm. Vanmorgen hebben we weer een puppyles gehad en vanmiddag stond een bezoek aan het Horsterpark op het programma. Ik wilde Pongo laten zwemmen dus had ik mijn laarzen aan gedaan zodat ik een stuk met hem mee kon lopen het water in. Vanaf het strandje heb je een meter of tien ondiep water tot aan een klein zandplaatje. Het was mijn bedoeling om daar met de grote honden naar toe te gaan en Pongo mee te lokken maar het water was daar net iets dieper dan mijn laarzen hoog waren. Dan de hond maar optillen en in het water laten zakken op een plek waar hij zeker niet meer kon staan. Pongo had er totaal geen problemen mee. Hij zwom alsof hij nooit anders gedaan had. Hij kwam nog niet uit zichzelf naar mij toe gezwommen maar was verder ook niet onder de indruk als ik hem mee nam. 
We oogsten heel wat bekijks en complimentjes omdat Pongo al zo goed luistert. 
Op het strandje zandhappen
Pongo rende over het strandje en speelde met de vele andere honden die van het water en het zand genoten. (waar zijn die toch allemaal als het wat minder mooi weer is???) Zodra hij mijn fluitje hoorde kwam hij als een speer naar me toe en werd daar uiteraard voor beloond en ik...
Ik glim van trots!

Op 23 mei waren Bertus en ik met de honden op het Horsterpark. Josette was er toevallig ook met Amy en Aike. We hebben een filmpje gemaakt van het zwemmen van Pongo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten