maandag 14 mei 2012

De eerste week zonder broers en zussen zit er op

Pongo heeft zijn draai helemaal gevonden

Waren de eerste nachten nog moeilijk voor Pongo, nu kunnen we hem zonder morren in zijn bench leggen. Hij slaapt van 22.30 uur tot 7.00 uur en houdt zijn bench mooi schoon en droog. Pongo is een voorbeeldig hondje. Hij zit al als ik zijn riem pak om hem aan te lijnen en ook als zijn eten geserveerd wordt gaat hij zitten. Hij weet dat het deurtje van de bench alleen open gaat als hij rustig blijft zitten en dat doet hij dan ook keurig. Vanavond heb ik even met hem de oefeningetjes doorgenomen. Na de "training" gaf ik hem zijn eten. Hij wist van gekkigheid niet wat hij doen moest toen ik zijn bakje aan het vullen was. Hij draaide rondjes, ging zitten, gaf een poot... Het was of hij dacht: er zit vast iets bij wat goed is. 
Voor het eten moet hij zitten en wachten totdat ik hem "bon appétit" wens. Als hij eerder opstaat til ik het bakje brokjes op en heeft hij dus geen succes. Ik zet Pongo weer terug op de plek en probeer het opnieuw. Pongo snapt al heel goed dat hij beter kan wachten maar hij wil het af en toe nog wel eens vergeten en dan duurt het even voordat hij zijn maaltijd krijgt.

Het mandje wordt gebruikt door Pongo, voor wie het ook bedoeld was.
Pongo eet nog vier keer daags.
's Morgens om 7.30 uur, 's middags om 12.30 uur en om 16.30 uur en 's avonds om 20.30 uur. Hij eet nu wat minder gulzig dan toen hij samen met zijn broertjes en zusjes was. Hij speelt het meest met Imre en knuffelt met zijn oma.

's Avonds na de laatste maaltijd hebben we nauwelijks een hond aan Pongo. Hij ligt de hele avond rustig bij één van de grote honden op het bankje of op het kussen of zoekt zijn eigen mandje op waar hij maar net in past met zijn 6 kilo. Hoe is het mogelijk dat Jessie met 18.5 kilo in datzelfde mandje lag...

1 opmerking:

  1. Ook Amy begint nu echt haar draai te vinden. Ze is gek op Aike en hij op haar. Ze spelen sinds vandaag ook echt samen. Het knuffelen doen ze al wel langer, maar elkaar uitdagen en achterna jagen, bedoel ik dan. Ik zet een paar filmpjes op YouTube hiervan.
    Echt genieten, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen