maandag 28 mei 2012

Een kuchje bij Pongo

Vorige week had Pongo een kuchje alsof er iets in zijn keeltje vast zat. Na inspectie van zijn keel bleek er niets in te zitten. Hij had 38.9 graden en dat is iets verhoogd. Ik heb standaard wat antibiotica tabletjes in huis maar toen ik het eerste pilletje wilde geven bedacht ik me dat we in de winkel Laryngo van Puur verkopen, een homeopathisch middel tegen kennelhoest. Altijd beter dan al die antibiotica troep en bovendien is kennelhoest onschuldig en gaat het doorgaans ook vanzelf over na enkele weken.Na de eerste dag was het kuchje al weg maar vandaag (28 mei) begon hij toch weer. Opnieuw de Laryngo ingezet maar nu gaan we er iets langer mee door. Pongo is 16 mei ingeënt tegen kennelhoest en dan wordt er een beetje levend vaccin toegediend waartegen het lichaam dan antistoffen moet maken. Kennelijk is het ochtendje blaffen en het zwemmen net even teveel van het goede geweest.

 

Pongo a une toux la semaine dernière comme quelque chose de coincé dans sa gorge. Après inspection de sa gorge n'a rien à s'asseoir. Il avait 38,9 degrés et qui est légèrement augmenté. J'ai toujours quel antibiotique pilules dans la maison, mais quand j'ai voulu donner l'extase première, j'ai conçu que nous vendons un remède homéopathique contre toux de chenil. Toujours mieux que tous ces antibiotiques indésirables et de plus est la toux de chenil va habituellement sans dire innocent et aussi après quelques semaines. Après la première journée a été la toux déjà allée mais il encore aujourd'hui (28 mai) commence. Mais maintenant nous allons y une fois de plus le raclage Laryngo déployée par quelque chose de plus. Le 16 mai, Pongo est vacciné contre la toux de chenil et puis un peu de live vaccin administré contre lequel le corps que les anticorps. Apparemment l'écorce de la matinée et la natation ont été juste trop bien.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Brigitte,

    Ik lees wel dat Pongo jullie ook kan verassen met zijn capriolen.
    Met Saar gaat het prima, ze groeit als kool en we zijn donderdag naar de eerste puppyles geweest. Heel leerzaam vooral voor mij. Saar deed het prima alleen bij het spelen met de grote honden erbij zocht ze bescherming, dat was iets te veel van het goede. Met het andere stabijtje op de les heeft ze heel leuk gespeeld.
    Wordt vervolgd. Saar heeft nog niet gezwommen is wel al tot haar buik in het water en ook kopje onder gegaan er was een putje onder water.
    Maar vandaag volgde ze mij weer het water in met behulp van een snoepje. Ik ben blij dat ik jullie belevenissen een beetje kan volgen.
    Is ook heel leerzaam voor mij. Saar het haar tweede prik al gehad en ook die voor de kennelhoest. Ze heeft er geen last van gehad.
    Saar haar hok buiten is klaar en we hebben al geoefend, met behulp van een varkensoortjes was dat geen probleem, maar later toen we terug van de zee kwamen,heb ik haar in de kennel eten gegeven en toen dat op was heeft ze zich toch even laten horen. Ze ligt nu heerlijk naast mij op de vloer te slapen. Zo nog even uitlaten en dan naar bed, morgen weer voor het eerst gaan werken na 3 weken puppy verlof. Tot horens weer groetjes van ons allen uit Walsoorden Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amy hoest niet, maar niest en heeft 'smurrie' in de ogen. Ik heb niet het idee dat het erger is geworden na het zwemmen.
    Ze was wel helemaal gevloerd. Maar wat deden ze het goed!
    Moniqu, leuk om te zien dat het bij jullie ook goed gaat. En wat een luxe, puppyverlof. Ik had natuurlijk ok meivakantie, maar moest na twee weken toch echt een paar uurtjes werken op een dag. Maar met Aike erbij gaat dat best goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag voor het eerst weer gewerkt.
    Om 6.45 liepen ik en Saar al heerlijk op de dijk naar de boten te kijken en kan ze heerlijk los lopen, Saar houdt me goed in de gaten,sinds we gisteren ons in het hoge gras hadden verstopt.
    Om 7.30 heeft ze eten gekregen en ben ik naar het werk gegaan.
    Volgens jeffrey heeft ze toen niet niet veel kabaal gemaakt, maar volgens de buurman toen Jeffrey weg ging om 10.30 heeft ze zich wel laten horen. Toen ik met de lunch pauze thuis kwam was ze stil en hebben we lekker gespeeld en haar weer eten gegeven, ze blafte wel toen ik weg ging. Sabine was vanmiddag het eerst thuis en ze was stil en enthousiast toen ze Sabine zag. Ik was om 17.10 thuis en werd ook enthousiast begroet. Samen met Jeffrey en Sabine zijn ze richting strand gegaan en wij zijn wat later gaan kijken, vanavond door middel met het spel met een balletje ging Saar zelf het water in en wij supertrots en uitbundig geprezen. Zodra Saar zwemt laten we het weten.
    Groetjes Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Monique,

      Mooi dat het zo goed gaat! Wat dat blaffen betreft: het gaat echt over als je er maar geen aandacht aan schenkt. Let ook op dat je bij thuiskomst niet over enthousiast bent in het begroeten. Doe normaal, het is niks bijzonders dat Saar alleen geweest is. Saar is uiteraard wel heel enthousiast en blij dat jullie er weer zijn maar reageer daar neutraal op. Zo wordt het geen "groot ding".

      Succes!
      Groetjes,
      Brigitte

      Verwijderen