zondag 20 mei 2012

Een heel slim en werklustig hondje die Pongo

de ren is verkleind

De ren is verkleind

Nu Pongo in zijn eentje is heeft hij niet meer zo veel ruimte nodig. De grote bench is weg en de ren is gebouwd zoals het bedoeld is. Pongo heeft er geen hekel aan om in de ren te moeten. Als wij er zijn dan mag hij los in de woonkamer lopen maar als we er niet zijn dan gaat hij achter slot en grendel. 

Bij Imre op het bankje

Met de neus van Pongo is niks mis

Wat is het een feest om dit hondje te trainen!
Hij heeft een enorme will to please, is buitengewoon slim en eigenlijk best gemakkelijk in de omgang. Hij laat het nog wel weten als hij er nog niet aan toe is om in de bench / ren te gaan maar hij schikt zich al vrij snel in zijn lot. Zijn neus doet het geweldig! In de winkel staat altijd een bak brokken maar als Pongo even mee mag dan zetten we die bak hoog. Reken maar dat Pongo met zijn neus omhoog onder die bak staat. Soms doet hij verwoede pogingen om iets te willen pakken wat hij kennelijk ruikt en dan ligt er ook iets.


Ik ruik, ik ruik...


een lekker mergpijpje 
Pongo doet verwoede pogingen om iets te pakken wat achter de verwarming ligt. Het lukt hem niet dus ik help hem een handje. Het bleek een aangevreten mergpijp te zijn die hij nog wel de moeite waard vond.

Hij nam het botje mee naar de mat in de hal voor mijn kantoor en heeft er even lekker op liggen knagen. Toen ik vond dat ik lang genoeg in mijn hok, zoals ik het kantoor noem, had gezeten wilde Pongo het botje nog niet kwijt. Meenemen naar boven waar de andere honden waren was geen optie want dat is vragen om een knokpartij en daar zit ik niet op te wachten. 

Terwijl ik in de winkel aan het werk ga ligt Pongo in het mandje waar Floran en/of Imre en/of Guusje 's nachts in slapen, lekker op zijn botje te peuzelen.


In het mandje van Floran verder peuzelen
Overdag laat ik Pongo regelmatig uit op het veldje naast onze parkeerplaats. Hij vindt het niet altijd nodig om direct wat te doen. Meestal doe ik dan een paar oefeningetjes met hem op de parkeerplaats en ga dan nog eens met hem op het gras. Hij pakt van alles in de bek. Hij wordt ook rijkelijk beloond voor het vasthouden van speeltjes en dat resulteert in het feit dat hij letterlijk alles wil pakken, van takjes tot  wc borstels...

takjes zijn interessanter...
En dan loop je daar op het veldje met een hond die elk blaadje, elk takje, elk losliggend graspolletje in zijn bek neemt en totaal vergeten is waarvoor we nu eigenlijk hier lopen.
Het poepen doet hij nauwelijks nog binnen maar het plassen gaat nog wel eens mis. Als we er superalert op zijn en hem consequent elke twee uur uitlaten gaat het goed. 
Is dit wat je wilt?

Een wc borstel is ook leuk!

In de berging staat nog een heleboel oude huisraad van onze vorige woning waaronder een wc borstel.
Pongo heeft graag iets in de bek en deze "stok" vindt hij ook wel interessant. Ik tref hem met de wc borstel in de bek bij Floran op het bankje.
Zie je wel wat ik heb.


en denk maar niet dat ik dit los laat...

2 opmerkingen:

  1. Mooie lay-out! Pagina ziet er zo heel sjiek uit! En wat een slim hondje is die Pongo. En hij heeft mazzel met een slimme baas, die er alles uit haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo'n feest om dit ventje te trainen. Ik zeg altijd dat een reu eigenlijk leuker is dan een teef, nu ervaar ik dat zelf ook. Hij heeft zo'n will to please, dat heb ik bij mijn meiden nooit zo gehad alhoewel Imre ook een fanatiek baasje is.

    BeantwoordenVerwijderen