woensdag 13 juni 2012

en nu alleen nog even zindelijk worden

Terwijl ik me helemaal zit te verbijten voor het Nederlands elftal waarvan de spelers nu eindelijk de ernst van de situatie inzien en nu alsnog beginnen te voetballen, ligt Pongo rustig bij Guusje op het loungebed. Hij sprong zojuist pardoes op de bank. Hij had hiertoe al wel vaker pogingen ondernomen die tot nu toe allemaal mislukten. Inmiddels is hij groot genoeg om de juiste hoogte te bereiken en zo dacht meneer zich prinsheerlijk te nestelen op mijn tweezitter. Het genot was van korte duur want met een simpele greep in zijn nek is hij zonder al te veel plichtplegingen op de grond gezet en heeft hij het bij die ene gelukte poging gelaten. Kennelijk valt het kwartje meteen.
Dat kunnen we helaas niet zeggen van zijn plasgedrag. Mijn hemel wat een water komt er uit dat hondje! We laten hem uit, hij plast, maar even later plast hij even zo leuk midden in de kamer. Het water is al gerantsoeneerd maar ons Pongetje is slim...

Hoezo geen water?
Ik kom juist aanlopen uit de keuken en zie Pongo op de schoorsteenmantel uit de vissenbak slurpen. Gauw mijn toestel, die altijd in de aanslag staat want je weet het maar nooit met een pup, gepakt en nog net een plaatje geschoten van Pongo terwijl hij zich nog op verboden terrein bevindt.

Boven op het dak van de winkel bloeien de mooiste plantjes.
De plantjes van ons vegetatie dak bloeien prachtig ondanks, of misschien wel dankzij, de extra beregening van Pongo.



Even later springt Pongo tegen zijn kennel aan waarop het voer, de snoepjes en ook dit bakje staat wat bij de kennel hoort. Aangezien hij alleen dit bakje weet te bemachtigen komt hij daarmee naar mij toe in de hoop dat ik er dan wat in doe. Ik ben gewaarschuwd: hij kan hoog springen dus voortaan niets onbewaakt op tafel laten staan en het voer en de snoepjes op een andere plek bewaren. Dit keer heeft het brengen van het bakje een snoepje opgeleverd want het apporteren moet wel beloond worden!

Kijk baas, hier is het bakje, vullen maar!
Inmiddels is de wedstrijd afgelopen en hebben "wij" verloren van de Duitsers.
Ofschoon het dit keer niet aan de keeper lag heb ik voor die positie wel een goede wissel in huis:



2 opmerkingen:

  1. Ik dacht dat het met Amy nu wel klaar was met het binnen plassen. Ze had sinds zondag alle plasjes netjes achter in de tuin, in het pad (als ik de poort opendeed) of op het veldje gedaan. Je snapt dan ook mijn verontwaardiging toen ik gisteren bij het naar buiten gaan een plas op de deurmat vond. En vandaag weer eentje.
    Ik weet dat het bij Aike ook erg lang heeft geduurd, maar die had de pech, dat hij in de winter zindelijk moest worden.
    Verder hebben we geen klagen over Amy. Het is een lekker hondje. En ze groeit als kool. Zij probeert ook regelmatig op de bank te springen, is nog niet gelukt, maar dat duurt niet lang meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leventje-saar.blogspot.nl
    Het is me gelukt om van Saar een blog te maken.
    We zijn een lang weekend weg geweest naar de camping en Saar heeft voor de eerste maal gezwommen.
    Foto's volgen nog.
    Saar plast ook wel eens binnen maar, dat is niet zo vaak, het is nu weeral meer dan een week geleden, dus we zijn op de goede weg.
    Saar heeft zich voorbeeldig gedragen op de camping er waren nog 2 grote honden in onze groep en dat ging prima en wat hebben we een complimenten gehad, dat het zo'n mooi hondje was. super trots.
    Groetjes Monique.
    Oh ja Saar kan ook op de bank springen en wordt er met dezelfde snelheid er weer afgehaald.

    BeantwoordenVerwijderen