maandag 11 juni 2012

Een aardje naar het moertje


Ze zeggen dat ik op mijn moeder lijk...
Nou qua vacht in ieder geval wel op het moment, tjeetje wat ziet die er uit zeg! 

Voor ik geboren werd was het een prachtige statige hond met een staart om trots op te zijn maar als je die miezerige haren nu ziet.... Mijn vacht is nu nog kort maar het begint al aardig te groeien. De witte plekjes trekken langzaam weg maar het sterretje op mijn rug blijft. Mijn vacht glimt als een spiegeltje. 

Zo was mijn moeder voor mijn geboorte
Komt wel goed hoor schatje...
Die mooie vacht dank ik aan het goede voer van Proplan en het lekkere vlees van Prins, Carnibest of Farmfood waar ik twee dagen per week van smikkel. Daarnaast smikkel ik ook van de potjes visvoer. Dat heb ik van mijn moeder geleerd. Als de mensenbaasjes er niet zijn mag je ongestoord proberen om het visvoerpotje open te maken en als het dan lukt dan mag je het ook ongestoord opeten. Best lekker! Als er een mensenbaasje in huis is dan kun je dat beter niet doen want dan mag het niet.
die vissen eten best lekker
Meestal krijg ik die kans niet want de mensenbaasjes sluiten me bijna altijd op in de ren als ze er niet zijn maar soms vergeten ze dat en dan grijp ik natuurlijk mijn kans!
Ik ben nou eenmaal een hond én ik heb de genen van mijn moeder die ook een ster was in het uithalen van rottigheid zoals het mensenbaasje dit gedrag noemt. 

De tuc was lekker
Momenteel is er iets heel vreemds gaande. De hele kamer hangt vol met oranje vlaggetjes, er hangt een poster van allemaal mannen in oranje kleren aan het plafond, boven de schoorsteen hangt een grote vlag. Ze hebben heel veel tuc gekocht want daar kreeg je een oeehhh kussen bij. Dat ding zegt oehhh als je hem als rugkussen gebruikt en je gaat naar voren, nou ja, je moet wel goed luisteren om het te horen en daarom heb ik de kussentjes gekregen. Ik bijt net zolang totdat ik precies op het plekje druk waarop het ding oehhh zegt. Guusje is een beetje jaloers. Zij wil mijn kussentje. 

Al met al leid ik een fijn leven hier tussen de dames. Ik weet mijn plaats en doe daar verder ook niet moeilijk over. Over de dag doen we zo nu en dan kleine oefeningetjes en ik loop gezellig mee op de ronde. Tussendoor word ik ook heel frequent uitgelaten, allemaal heel prettig!  


1 opmerking: