zaterdag 7 juli 2012

Dief!

Dat Pongo op zijn moeder lijkt heb ik al vaker gezegd en dit keer werd weer pijnlijk duidelijk hoeveel hij op zijn moeder lijkt...
De nieuwe zak Proplan stond al vast klaar in het halletje bij mijn kantoor. Pongo had ik in mijn kantoor achtergelaten met de deur naar het halletje open terwijl ik zelf even moest bijspringen in de winkel.
Toen ik een tijdje later terug kwam stond Pongo boven op een doos tasjes die naast de zak voer staat, te smikkelen uit de kapot gebeten zak en heeft op die manier een extra maaltje weten te scoren. Je zag zijn buik gewoon dik zijn!
Imre deed precies hetzelfde met de zakken voer in onze winkel en we hebben dan ook menig zak onder de noemer "afschrijving" aan onze honden gevoerd.



De voerzak is vakkundig open geknabbeld.

Ik snap heus wel dat het niet mocht...

Daar is de deur naar boven, wij willen bij het boze vrouwtje weg...

Pongo heeft ook ontdekt dat je via ons vegetatiedak in de winkel kunt komen. De deur van de bovenverdieping staat met warm weer open zodat het een beetje door kan waaien. 
Eergisteren werden we gebeld door een medewerker van onze winkel dat Pongo daar rond liep te struinen. "Hoe komt die daar nou?" vroegen we ons af. De deur naar beneden bleek netjes dicht te zitten dus hij moest wel via het dak zijn gegaan en van daaruit de trap naar beneden hebben genomen. Dit kunstje heeft hij nog een paar keer herhaald maar nu houden we hem straf in de gaten zodat hij die route niet meer neemt.

2 opmerkingen:

  1. Slim hondje! En ze weten feilloos wanneer ze fout waren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weten "fout zijn" komt waarschijnlijk door mijn uitbarsting en mijn gelaat dat op onweer stond...
      Die uitbarsting was alleen maar vocaal maar toch, Imre wist wel hoe de vlag er bij hing en Pongo? die kopieert alleen maar. Gelukkig ook het goede gedrag;)

      Verwijderen